آیین افتتاحیه ویژه برنامه «جلوه سوگ» در میدان امام حسین برگزار شد

 

به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی هاتف شهر ، محمود صلاحی٬ رئیس سازمان فرهنگی هنری در این مراسم صحبتهایش را با بیان اهمیت فرهنگ عزاداری عاشورا آغاز کرد و گفت: داریم به تاسوعا و عاشورا و رقم خوردن معتبرترین قیام الهی و بزرگترینحماسه تاریخ نزدیک میشویم. این روزها همه کشور ما غرق در عزا و ماتم است. سازمان فرهنگی هنری این افتخار را پیدا کرد که از سال گذشته میدان امام حسین (ع) را برای توسعه عزاداری در اختیار بگیرد.

وی ادامه داد: امسال در ۶۰ روز محرم و صفر را برنامه داریم٬ برنامه هایی که مردمی است و خود مردم برگزاری آن را به عهده دارند. سال گذشته از این میدان خیلیها رفتند کربلا و نایب الزیاره دیگران بودند٬ انشاالله امسال هم این اتفاق میافتد. تکیه ای برای بصیرت افزایی آماده شده است که در آن سخنرانی هایی برای شناساندن تحریفات عاشورا به جوانان خواهیم داشت.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تصریح کرد: امیدواریم میدان امام حسین (ع) شاخصی مثل میدان اصلی شهر زنجان باشد که همه برای عزاداری به ویژه در روز تاسوعا و عاشورا در آن جمع میشوند.

در روز اربعین هم همانند سال گذشته پیاده روی از میدان امام حسین (ع) به سمت حرم حضرت عبدالعظیم برگزار میشود. سازمان امسال ۱۰۶ برنامه در مراکز دارد.

وی اضافه کرد: باید مواظب باشیم با تحریفاتی که از سمت شیعه انگلیسی می آید٬ مقابله کنیم و عزاداری شایسته ای داشته باشیم.

صلاحی در پایان از اقبال شاکری که به عنوان نماینده شورای شهر در مراسم حضور داشت تشکر کرد.

اجرای موسیقی آیینی دّمام و سنج توسط هیئت قمر بنی هاشم و مرثیه سرایی توسط یوسف بالو٬ ذاکر اهل بیت (ع) و مدیر روابط عمومی فرهنگسرای شهر بخش های دیگر این برنامه بود.

همچنین غرفه عتبات عالیات گشایش یافت و کاروان اعزامی به کربلای معلی با حضور عزاداران حسینی بدرقه شد.

بازدید رئیس سازمان فرهنگی هنری از غرفه های مختلف مستقرشده در میدان امام حسین (ع) که از سوی موسسه فرهنگی هاتف شهر آماده شده آخرین بخش مراسم بود.